انواع بستر آکواریوم

 

بستر در آکواریوم برای رشد گیاه و تولید باکتری مهم است.در مخازن گیاهی و aquascaped انتخاب صحیح بستر در هنگام مراقبت از زندگی گیاهی متمرکز در آکواریوم مهم است.

طبیعت برای گیاهان خاک، ماسه و شن غنی از مواد مغذی را از رواناب خط ساحلی و آب باران فراهم می کند.آکواریوم گیاهی یک محیط بسته است. اضافه کردن یک بستر غنی از مواد مغذی برای ادامه موفقیت و رشد گیاهان آبزی شما ضروری است.گیاهان آکواریومی رنگ، رشد و اندازه آنها از بستر تاثیر می گیرد.

قواعد مختلف با توجه به ساختار ریشه  و الگوهای رشد متفاوت است.به عنوان مثال HC کوبا و Glossostigma ، بسترهای دارای مواد مغذی بالا به همراه عناصر میکرو می خواهد.بسترهای آکواریوم با کیفیت بالا می تواند هزینه اولیه راه اندازی و داشتن یک آکواریوم گیاهی را بالا ببرد.

این لایه با این حال اغلب آخرین چیزیست که مربی به آن می اندیشد ولی  یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در مرحله راه اندازی است که جلوی خیلی از اتفاقات و اتلاف هزینه های بعدی را می گیرد و همچنین سطح و نوع و کلاس مربی و احتمال نگهداری گیاهان خاص و موجودات خاص را تعیین و شانس نگهداری آنها را بالا  می برد.

بسیار دشوار خواهد بود وقتی که یک بستر با کیفیت پایین مورد استفاده قرار می گیرد و برای تغییر دکوراسیون یا تعویض بستر پس از اضافه کردن آب و شروع زندگی آبزیان دردسرها خواهید کشید.

 

انواع بستر

 

شن دشت-Plain Gravel

برای آکواریوم گیاهی شن ساده بعنوان یک بستر توصیه نمی شود به دلیل آن که ماهیت بی اثر و ناتوانی در تامین گیاهان آبزی با مواد مغذی لازم دارد.برای موثر بودن باید آن را با حداقل 50٪ از یک افزودنی غنی از مواد مغذی و یا خاک auqatic تجاری مخلوط کرد.

مزایا : بستر بسیار ارزان به احتمال زیاد بی اثر و با pH آب تداخل دارد.

‏معایب : هیچ ارزشی برای گیاهان ندارد  و مواد مغذی مورد نیاز در یک مخزن به شدت کم می شود و برای کمک به رشد و سلامت گیاه بدرستی توزیع نمی شود.

خاک DIY (ذغال سنگ نارس مخلوط خزه

DIY soil/peat moss mix

DIY در هر بخشی از یک آکواریوم یک انتخاب بزرگ است و به معنی این که شما می توانید بستر خود را با هزینه بسیار مناسب بسازید.راهنمایی های بی شماری در مورد چگونگی انجام این کار وجود دارد و شامل بسیاری از مارک های خاص از خزه خاک و سنگ که برای استفاده آکواریوم هستند مناسبند.

خاک را قبل از استفاده حتما تست کنید.ممکن است که به کودهای سمی و یا فسفات که مخلوط آکواریوم است آلوده باشد.

مزایا : ارزانترین گزینه برای یک بستر تزئین آکواریوم.

معایب : پیدا کردن خاک مناسب،خزه،ذغال سنگ نارس دشوار و مخاطره آمیز است.

 

نکته : تغییرات ph در کود دستساز بد بزرگترین مشکل است که باعث جلبک و مرگ موجودات خاص می شود.

 

دیگر مواد معدنی و آلی تجاری

بسترهای تجاری ارزان و با علامت های تجاری مانند محیط زیست کامل و یا Up aqua هم مناسب برای آکواریوم گیاهی مدرن هستند.

بسترهایی با کیفیت پایین تر ممکن است بیشتر بر روی  pH آب تاثیر بگذارند و مقادیر مواد مغذی آنان متفاوت است و بعید است که برای گیاهان عناصر مفید را دارا  باشند.

خواندن برچسب برای پیدا کردن بستر مناسب مهم است.دقیقا چه عناصری در آن وجود دارد و ph آن چقدر است یا چقدر بروی ph دخالت می کند.با بررسی آنها کیفیت آب یا PH خود را تغییر دهید، بنابراین شما  تا پایان با هر گونه مشکلی مواجه نخواهید شد.

مزایا : ارزان تر از ADA و یا فلوریت سیچم است.ارائه مواد مغذی مورد نیاز به گیاهان.

معایب : محصولات با کیفیت پایین در معرض خطر فسفات بالاتر و یا محتویات مواد مغذی پایین تر است.

 

مواد افزودنی مانند گلوله ها یا کود میله ای

کود پلت یا توپی و میله ای با کمک به گیاهان دارای ریشه بزرگ با ارائه مواد مغذی طی زمان طولانی (تنها در مناطق خاص در مخزن) بسیار موثر است.

دیدگاه‌ها 0

*
*