انتخاب سنگ برای آکواریوم

سنگ مناسب آکواریوم

هنگامی که ما آکواریوم خود را خریداری می کنیم و شروع به فکر کردن در مورد دکوراسیون می کنیم ، نه تنها گیاهان و لوازم جانبی تنها نکته مهم است. سنگ ها یک عنصر تزئینی بسیار چشمگیر و مفید برای ماهی ها هستند. تعداد زیادی وجود دارد سنگ های آکواریوم آنها با حجم مخازن مختلف ، گونه های ماهی سازگار می شوند و طرح های مختلفی دارند.

سنگ های موجود در آکواریوم

سنگ های موجود در آکواریوم های آب شیرین یا آکواریوم های دریایی یک عملکرد اساسی به عنوان پناهگاه ماهیان دارد.

اما وقتی فهمیدیم که ماهیان ما به مکانی برای محافظت از خود و احساس امنیت نیاز دارند، بدیهی است که ما دوست نداریم نتیجه نهایی بدوی ترین باشد، بلکه بیشتر قابل توجه است.

به همین دلیل است که سنگ های آکواریومی بسیار تزئینی وجود دارد.

با این حال، اگر نمی خواهیم هزینه کنیم، می توانیم از هر نوع سنگی استفاده کنیم، به شرط آنکه محدودیت های خاصی را در نظر بگیریم.

از نظر تئوری، هر سنگی را می توان در آکواریوم استفاده کرد، به شرطی که:

  • تا زمانی که سنگ آهک نباشد می توان از آن استفاده کرد. این را بعداً توضیح می دهیم.
  • باید در نظر داشت که سنگ وقتی به لبه های ماهی می مالد آسیبی نمی رساند.
  • باید سنگی باشد که آکواریوم را کثیف نکند و با چشم غیر مسلح کاملاً تمیز باشد.

واقعیت این است که ما باید از همه موادی که به آکواریوم وارد می کنیم بسیار با احتیاط استفاده کنیم، زیرا بسته به ترکیب آنها، پارامترهای آب می توانند تغییر کرده و عدم تعادل ایجاد کنند که کنترل آن بسیار دشوار است.

هر سنگی که به آکواریوم وارد می کنید باید حداقل دارای سه شرط زیر باشد: منبع کلسیم نیست، لبه های تیز ندارد که می تواند به ساکنان آکواریوم آسیب برساند و حاوی مواد مضر نیست.

سنگ آهک به عنوان سنگ برای آکواریوم های آب شیرین مناسب نیست زیرا ترکیب آب را تغییر می دهند.

آنها سنگهای رسوبی هستند که عمدتاً از کربنات کلسیم تشکیل شده اند، که در حضور آب حل می شوند، pH را افزایش داده و باعث سخت شدن آب می شوند.

درصورتی که ماهی ما به آبی با PH بالا، بالاتر از 7،5 نیاز داشته باشد، استفاده از این نوع سنگ در آکواریوم کاملاً دلسرد می شود. سنگ آهک معمولاً متخلخل و رنگ روشن است، از سفید و خاکستری تا صورتی.

سنگ آهک

اگر تا به حال سنگ آهک دیده اید راحت تر می دانیم چه سنگی را توضیح می دهیم. با این حال، اگر شک دارید که آیا سنگ حاوی سنگ آهک است یا خیر، می توانید با ریختن آب قوی روی آن متوجه شوید. اگر حباب ایجاد کند، اثری از سنگ آهک است یا دارد.

همچنین می تواند به دلیل کثیف بودن یا باقی ماندن مواد آلی باشد. ممکن است شما این سنگ را بسیار دوست داشته باشید، بنابراین بهتر است قبل از دور ریختن کامل آن را تمیز کرده و دوباره آزمایش کنید.

نحوه ترکیب سنگ برای آکواریوم

می توانید از سنگهای مزرعه یا سنگهای ساحل در آکواریوم استفاده کنید، به شرطی که بدانید کیفیت آب را تغییر نخواهد داد. ابتدا باید آنها را به خوبی تمیز کنید. یکی از مشکلات آکواریوم و ماهی حساس بودن آنها به هر ماده شیمیایی است.

ضدعفونی کننده ها

ضدعفونی کننده هایی که برای ما بی ضرر به نظر می رسند، یا شوینده هایی که اغلب در خانه استفاده می کنیم، می توانند سموم مهلکی در آکواریوم باشند.

روش ایده آل این است که ابتدا سنگهایی را که می خواهیم در آکواریوم قرار دهیم کاملاً تمیز کنید. بهتر است از آب صابون و برس استفاده کنید.

پس از روشن شدن اینکه هیچ کثیفی و کثیفی باقی نمانده است ، حدود 20 دقیقه به جوشاندن سنگ ادامه می دهیم تا مطمئن شویم که هر محصول یا ماده ای را که برای آکواریوم مضر است از بین برده ایم.

سنگ برای آکواریوم آب شیرین

هر روز انواع جدیدی از سنگ ها ظاهر می شوند که با نام های کم و بیش دقیق فروخته می شوند و همیشه برای آکواریوم های ما بی ضرر نیستند.

علاوه بر جلوه های بصری که ما در آکواریوم به دنبال آن بودیم، هنگام انتخاب عناصر تشکیل دهنده آن (معمولاً صخره ها و درختان)، باید موارد زیر را نیز در نظر بگیریم. چگونه پارامترهای آب با اجرای این مواد جامد تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

به عنوان یک قاعده کلی، انواع مختلف سنگها معمولاً در یک آکواریوم مخلوط نمی شوند، اگرچه محوطه سازی آکواریوم همه چیز خلاقیت است.

بنابراین، ما می توانیم هر طور که می خواهیم مخلوط کنیم. توصیه ای که بیشتر اوقات ارائه می شود این است که بهتر است فقط روی یک نوع سنگ تمرکز کنید، زیرا تقریباً در همه موارد سادگی یک مقدار است.

هنگام تزئین نکات زیر باید رعایت شود:

  • مقدار و نوع مواد را ساده نگه دارید.
  • هماهنگی کلی برای تأثیر بصری دلپذیر ضروری است. این امر با تلاش برای ایجاد تعادل بین عناصر مختلف مانند سنگ ها ، گیاهان ، شن و ماسه به دست می آید.
  • همچنین باید اهمیت خالی ها را در نظر بگیرید.
  • آخرین اما مهمترین ، تضاد رنگ و بافت مونتاژ منظره آب متوسط.

ما باید بین دو نوع سنگ در آکواریوم های آب شیرین تمایز قائل شویم:

  • سنگهای طبیعی: آنها سنگهایی هستند که مخصوص آکواریومهای آب شیرین انتخاب شده اند و تمیز و پردازش شده اند.
  • قطعات دست ساز با سنگ های طبیعی: آنها سنگهای طبیعی هستند که توسط هنرمندان دست ساز ساخته شده اند تا آثار منحصر به فرد و جذابی را به دست آورند.

 

دیدگاه‌ها 0

*
*